.“ဘာ​ေၾကာင့္ ပ႒ာန္​း ႐ြတ္​ၾကသလဲ”

ပ႒ာန္းကို လူတုိင္းက ရြတ္ၾကတယ္။

ပ႒ာန္းကို ရြတ္တယ္ဆိုရင္

အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားတယ္။

ေဘးရန္ကင္းတယ္။

လိုရာေအာင္ျမင္တယ္ဆိုျပီးေတာ့

ဒီလို ပ႒ာန္းရဲ႕တန္ခိုးအာနိသင္ကို

ယံုၾကည္ျပီးေတာ့ ရြတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ

လည္း အမ်ားၾကီး မ်ားတာေပါ့ေနာ္။

Philosophy ကို ေလ့လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ နဲ႔

ပ႒ာန္းကို ယံုၾကည္ျပီးေတာ့ရြတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္

ယံုၾကည္ျပီးေတာ့ ရြတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္

ပိုမ်ားတယ္လို႔ ထင္တယ္။

ဘာျဖစ္လို႔ ပ႒ာန္းကို အဓိကထားျပီးရြတ္တုန္း?

ပိဋိကတ္၃-ပုံထဲက တစ္ျခားတရားေတာ္ေတြကို ဘာလို႔ သိပ္မရြတ္ၾကတုန္း?

ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ မိန္႔ထားတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံျပီး

ႏွစ္ေပါင္း ၉၀၀ ေလာက္ၾကာတဲ့အခါက်ေတာ့

great commentator ဆိုတဲ့ အ႒ာကထာဆရာ

ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသမေထရ္ျမတ္က

သူရဲ႕ အ႒ာကထာထဲမွာ သူေရးထားတာ

သာသနာ ကြယ္တယ္ဆုိရင္

အခက္ဆံုးက်မ္းကေန စကြယ္တယ္

အဲေတာ့ ပ႒ာန္းကေန စကြယ္တယ္။

ဘာလို႔တုန္းဆိုေတာ့ ပ႒ာန္းက အခက္ဆံုးမို႔လုိ႔။

အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔

သာသနာမကြယ္ေအာင္ဆိုျပီးေတာ့

ပ႒ာန္းကို ရြတ္ၾကတယ္။

ဒါ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု.

​ေနာက္တစ္ခုကေတာ့

ျမတ္စြာဘုရား ဘုရားျဖစ္ျပီးေတာ့

​ေဗာဓိပင္ေအာက္မွာေရာ

အဲဒီပတ္၀န္းက်င္နားမွာေရာ

၇-ပတ္ ေနတယ္ သီတင္းသံုးတယ္။

အဲဒါ တပတ္စာ ခုရက္စာ ျမတ္စြာဘုရားက

အခု ပ႒ာန္းတရားေတာ္လုိ႔ ေခၚတဲ့ ဒီဟာကို

အေသးစိပ္ reflect လုပ္တယ္

contemplate လုပ္တယ္ သံုးသပ္တယ္။

အဲလုိ သံုးသပ္တဲ့အခါက်ေတာ့

ဒီ ေလာကၾကီးက ဖန္းဆင္းရွင္ ဘုရားသခင္မရိွဘူး၊

သူ႔ဟာနဲ႔သူ အခ်င္းခ်င္း အမ်ိဳးမ်ိဳး relateလုပ္ျပီးေတာ့

ဆက္စပ္ျပီးေတာ့ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္ျပီးေတာ့ သူ႔ဟာသူေနတာ။

အဲဒီ အေၾကာင္းအက်ိဳးေတြ အေသးစိပ္အျဖစ္ဆံုးက ပ႒ာန္းလို႔ေခၚတယ္။

အဲဒါဟာ အေသးစိပ္အျဖစ္ဆံုး ၀ါယာၾကိဳးေတြလိုေပါ့

တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွ ၀ါယာၾကိဳးေတြ အမ်ားၾကီး ဘယ္ကေန ဘယ္သြား မွန္းမသိဘူး ၾကိဳးေတြ

အမ်ားၾကီး။

သာမန္လူအေနနဲ႔ၾကည့္ရင္

အဲၾကိဳးေတြ ဘယ္ကေနဘယ္ကိုဆက္တယ္ မသိပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ တစ္ကယ့္ကၽြမ္းက်င္တဲ့ electronic enigneer ေတြ

သူတို႔လာၾကည့္ရင္ေတာ့ သူတို႔ကသိတယ္ ခ်က္ခ်င္းသိတယ္။

အဲေတာ့ အဲလိုပဲ သူရဲ႕ၾကိဳးေတြက

အမ်ိဳးမ်ိဳးပဲ ဒီလို သြားေနတာ။

ကိုယ့္မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ရင္ေတာ့ ကုိယ္က ဘာမွမသိႏိုင္ေတာ့ဘူး။

ဦးေဏွာက္ရဲ႕ model ၾကည့္ဖူးရင္ေလ

အဲဒီ model ထဲမွာ neurons ေတြ wiring လုပ္ထားတယ္။

Neurons က 200 billions ထင္တယ္

အဲဒီ Neuron အခု ၅၀ ေလာက္ကို

ကလပ္စီးတစ္ခုဖြဲ႔တယ္ ယူနစ္တစ္ခုဖြဲ႔တယ္။

အဲဒီ ယူနစ္တစ္ခုက အလုပ္တစ္ခု

လုပ္တယ္။

အဲေတာ့ ဒီထဲမွာ ဒီဦးေဏွာက္အေၾကာင္းကို အကုန္မသိေသးဘူး ။

Ocean အေၾကာင္း သမုဒၵရာအေၾကာင္းကို

သိပၸံပညာရွင္ေတြ အကုန္လံုး မသိေသးဘူး။

အရမ္းေလးနက္တယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက်ေတာ့

ဒီလို wiring နဲ႔ တူတဲ့ ေလာကၾကီးတစ္ခုလံုးရဲ႕အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္စပ္ေနပံု၊

ဒါက အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္စပ္ေနတဲ့တစ္ခု

ဒါကတစ္ခု ဒါက ေနာက္တစ္ခု

ဒါေနာက္တစ္ခု။

အဲေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက အကုန္လံုး

ရွာေတြ႔တယ္။

ဒီကေန ဘယ္သြားတယ္ လမ္းခုလတ္မွာ

ဘယ္ဟာနဲ႔စပ္ ဘယ္ဟာနဲ႔စပ္တယ္

အဲဒါမ်ိဳးေတြေပါ့။

အဲဒါကို ပ႒ာန္းလို႔ ေခၚတယ္။

အရမ္းအေသးစိပ္လြန္းတယ္

ျမတ္စြာဘုရားဉာဏ္ေတာ္ကလည္း

အရမ္းျမင့္တဲ့အခါက်ေတာ့

သူ႔ intelligence level နဲ႔ သူရဲ႕ intelligence level နဲ႔က

ခက္ခဲတဲ့ subject ဒီႏွစ္ခု match ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့

ခႏၶာကိုယ္ေတာ္ကေနျပီးေတာ့ ေရာင္ျခည္ေတာ္ထြက္တယ္

matching ျဖစ္တာေပါ့။

Matching ျဖစ္တဲ့ အခါက်ေတာ့

ဥပမာ အေျဖတစ္ခု math တစ္ခုရဲ႕

အေျဖကို ရွာတယ္ဆိုပါစို႔။

အဲအေျဖကို ေတြ႔သြားတဲ့အခါမွာ

လူတစ္ေယာက္ relief ျဖစ္တဲ့အခါမွာ

သူရဲ႕ဦးေဏွာက္က ျဖစ္ေပၚတဲ့ ေဟာ္မုန္းေတြေၾကာင့္

အရမ္းကို တစ္ကိုယ္လံုးမ်က္နွာေရာ ႀကည္သြားတာေလ။

အဲပံုစံမ်ိဳး ျမတ္စြာဘုရား အဲအခ်ိန္မွာ

အေရာင္ေတြထြက္တယ္။

အဲအေရာင္ေျခာက္ခု

အခုသာသနာအလံျဖစ္ေနတာေလ။

အဲေတာ့ ဒီအေၾကာင္း ႏွစ္ခုေၾကာင့္

ပ႒ာန္းကို ပုိျပီးရြတ္ၾကတယ္။

တစ္ခုကေတာ့ ဒီေလာက္နက္နဲ႔တဲ့ ပ႒ာန္းက

ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အၾကီးမားဆံုး ဉာဏ္ေတာ္နဲ႔ intelligence level နဲ႔ match ျဖစ္တယ္။

အဲဒီကေန အေရာင္ေတြ ထြက္လာတယ္။

ဒုတိယတစ္ခုကေတာ့

သာသနာအရွည္တည္တ့ံခုိင္ျမဲေရး

႐ႈ႕ေထာင့္ကေနျပီးေတာ့ ၾကည့္တယ္။

ဒီေလာက္ ခက္ခဲတဲ့ ပ႒ာန္း မရြတ္ၾကရင္

မေလ့လာၾကရင္ သူကေန စကြယ္မယ္။

ကြယ္ေပ်ာက္မွာစိုးလို႔

ဒီအေၾကာငး္ေတြနဲ႔ ပ႒ာန္းကို ပိုအာ႐ုံစိုက္တယ္။

(ေအာက္စဖို႔ဒ္ဆရာေတာ္ Dr.ဓမၼသာမိ)

ပ႒ာန္း ၂၄-ပစၥည္း အက်ယ္

“ပ႒ာန္း ၂၄-ပစၥည္း ျဖစ္ေတာ္စဥ္”

ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျပီးလွ်င္ ေနရာ(၇)မ်ိဳး ေျပာင္းလဲ၍ စံျမန္းေတာ္မူသည္ကို သတၱဌာနဟု အမ်ားသိၾကေလသည္။

ထုိသတၱဌာန စံေနေတာ္မူစဥ္ ရတနာဃရ စံအိမ္ေတာ္အတြင္း၌ အလြန္ခက္ခဲ နက္နဲလွေသာ ပ႒ာန္းက်မ္းၾကီးကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ေတာ္မူမွ ကိုယ္ေတာ္မွ ေျခာက္သြယ္ေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္မ်ား တျပိဳင္တည္း ထြက္ေပၚ ကြန္႕ျမဴး လာေလသည္။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ၂၄-ပစၥည္း ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ စတင္ျဖစ္ေပၚ ရြတ္ဆုိပြားမ်ားခဲ့ၾကသတည္။

“ပ႒ာန္းပစၥယနိေဒၵသပါဠိ”

၁။ ေဟာတုပစၥယေဟတုပစၥေယာတိ -ေဟတူ ေဟတုသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံသမ႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ ေဟတုပစၥေယန ပစၥေယာ။

၂။ အာရမၼဏပစၥယအာရမၼဏပစၥေယာတိ -ရူပါယတနံ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။သဒၵါယတနံ ေသာတ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။ဂႏၶာယတနံ ဃာန၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။ရသာယတနံ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။ေဖာ႒ဗၺာယတနံ ကာယ၀ိဥာဏဓာတုယာ

တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။ရူပါယတနံ သဒၵါယတနံ ဂႏၶာယတနံ ရသာယတနံ ေဖာ႒ဗၺာယတနံ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။သေဗၺ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။ယံ ယံ ဓမၼံ အာရဗ ၻ ေယ ေယ ဓမၼာ ဥပၸဇၨႏိ ၱ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ၊ ေတ ေတ ဓမၼာ ေတသံ ေတသံ ဓမၼာနံ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။

၃။ အဓိပတိပစၥယအဓိပတိပစၥေယာတိ -ဆႏၵာဓိပတိ ဆႏၵသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံသမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ။၀ီရိယာဓိပတိ ၀ီရိယသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံသမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ။စိတၱာဓိပတိ စိတၱသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံသမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ။၀ီမံသာဓိပတိ ၀ီမံသသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံသမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ။ယံ ယံ ဓမၼံ ဂရုံ ကတြာ ေယ ေယ ဓမၼာ ဥပၸဇၨႏိ ၱ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ၊ ေတ ေတ ဓမၼာ ေတသံ ေတသံ ဓမၼာနံ အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ။

၄။ အနႏ ၱရပစၥယအနႏ ၱရပစၥေယာတိ -စကၡဳ၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အနႏၱန -ရပစၥေယန ပစၥေယာ။မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အနႏၱန -ရပစၥေယန ပစၥေယာ။ေသာတ၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အနႏၱနရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ

တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အနႏၱနရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။ဃာန၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အနႏၱနရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အနႏၱနရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အနႏၱနရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အနႏၱနရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။

ကာယ၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အနႏၱနရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အနႏၱနရ ပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရပစၥေယန ပစၥေယာ။

ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရပစၥေယန ပစၥေယာ။ေယသံ ေယသံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရာ ေယ ေယ ဓမၼာ ဥပၸဇၨႏိ ၱ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ၊ ေတ ေတ ဓမၼာ ေတသံ ေတသံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရပစၥေယန ပစၥေယာ။

၅။ သမနႏ ၱရပစၥယစကၡဳ၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ သမနႏ ၱရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ သမနႏ ၱရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။ေသာတ၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ သမနႏ ၱရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။

မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ သမနႏ ၱရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။ဃာန၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ သမနႏ ၱရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ သမနႏ ၱရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။

ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ သမနႏ ၱရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ သမနႏ ၱရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။ကာယ၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ သမနႏ ၱရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ သမနႏ ၱရ- ပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရပစၥေယန ပစၥေယာ။

ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရပစၥေယန ပစၥေယာ။

ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရပစၥေယန ပစၥေယာ။ေယသံ ေယသံ ဓမၼာနံ သမနႏ ၱရာ ေယ ေယ ဓမၼာ ဥပၸဇၨႏိ ၱ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ၊ ေတ ေတ ဓမၼာ ေတသံ ေတသံ ဓမၼာနံ အနႏ ၱရပစၥေယန ပစၥေယာ။

၆။ သဟဇာတပစၥယသဟဇာတပစၥေယာတိ -စတၱာေရာ ခႏၶာ အရူပိေနာ အညမညံ သဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။စတၱာေရာ မဟာဘူတာ အညမညံ သဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။ၾသကၠႏိ ၳကၡေဏ နာမရူပံ အညမညံ သဇာတပစၥေယာန ပစၥေယာ။စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ စိတၱသမု႒ာနာနံ ရူပါနံ သဟဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။မဟာဘူတာ ဥပါဒါရူပါနံ သဟဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။ရူပိေနာ ဓမၼာ အရူပီနံ ဓမၼာနံ ကိဥၥိ ကာေလ သဟဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ၊ ကိဥၥိ ကာေလ န သဟဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။

၇။ အညမညပစၥယအညမညပစၥေယာတိ -စတၱာေရာ ခႏၶာ အရူပိေနာ အညမညပစၥေယန ပစၥေယာ။စတၱာေရာ မဟာဘူတာ အညမညပစၥေယန ပစၥေယာ။ၾသကၠႏိ ၱကၡေဏ နာမရူပံ အညမညပစၥေယန ပစၥေယာ။

၈။ နိႆယပစၥယနိႆယပစေယာတိ -စတၱာေရာ ခႏၶာ အရူပိေနာ အညမညံ နိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။စတၱာေရာ မဟာဘူတာ အညမညံ နိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။ၾသကၠႏိ ၳကၡေဏ နာမရူပံ အညမညံ နိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ စိတၱသမု႒ာနနံ ရူပါနံ နိႆယ ပစၥေယန ပစၥေယာ။မဟာဘူတာ ဥပါဒါရူပါနံ နိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။စကၡာယတနံ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ နိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။ေသာတာယတနံ ေသာတ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ နိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။ဃာနာယတနံ ဃာန၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ နိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။

ဇိ၀ွါယတနံ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ နိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။ကာယယယတနံ ကာယ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ နိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။ယံ ရူပံ နိႆာယ မေနာဓာတု စ မေနာ၀ိညာဏဓာတု စ ၀တၱႏိၱ၊ တံ ရူပံ မေနာဓာတုယာ စ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ စ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ နိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။

၉။ ဥပနိႆပစၥယဥပနိႆယပစၥေယာတိ -ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ ေကသဥၥိ ဥပနိႆပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆပစၥေယန ပစၥေယာ။

ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ ေကသဥၥိ ဥပနိႆပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆပစၥေယန ပစၥေယာ။

ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆပစၥေယန ပစၥေယာ။ဥတုေဘာဇနမိၸ ဥပနိႆပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုဂၢေလာပိ ဥပနိႆပစၥေယန ပစၥေယာ။ေသနာသနမၸိ ဥပနိႆပစၥေယန ပစၥေယာ။

၁၀။ ပုေရဇာတတပစၥယပုေရဇာတပစၥေယာတိ -စကၡာတနံ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။ေသာတာယတနံ ေသာတ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။ဃာနာယတနံ ဃာန၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။ဇိ၀ွါယတနံ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။

ကာယာယတနံ ကာယ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။ရူပါယတနံ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။သဒၵါယတနံ ေသာတ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။ဂႏၶာယတနံ ယာန၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။ရသာယတနံ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။ေဖာ႒ဗၺာယတနံ ကာယ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။

ရူပါယတနံ သဒၵါယတနံ ဂႏၶာယတနံ ရသာယတနံ ေဖာ႒ဗၺာယတနံ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။ယံ ရူပံ နိႆာယ မေနာဓာတု စ မေနာ၀ိညာဏဓာတု စ ၀တၱႏိၱ၊ တံ ရူပံ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ မုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ကိဥၥိ ကာေလ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ၊ ကိဥၥိ ကာေလ န ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။

၁၁။ ပစ ၦာဇာတ ပစၥယပစ ၦာဇာတာ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ ပုေရဇာတႆ ဣမႆ ကာယႆ ပစ ၦာဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။

၁၂။ အာေသ၀နပစၥယအာေသ၀နပစၥေယာတိ -ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ အာေသ၀နပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ အာေသ၀နပစၥေယန ပစၥေယာ။ပုရိမာ ပုရိမာ ၾတိယာဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစိ ၦမာနံ ပစိ ၦမာနံ ၾတိယာဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ အာေသ၀နပစၥေယန ပစၥေယာ။

၁၃။ ကမၼပစၥယကမၼပစၥေယာတိ -ကုသလာကုသလံ ကမၼံ ၀ိပါကာနံ ခႏၶာနံ ကဋတၱာ စ ရူပါနံ ကမၼပစၥေယန ပစၥေယာ။ေစတနာ သမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံသမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ ကမၼပစၥေယန ပစၥေယာ။

၁၄။ ၀ိပါကပစၥယ၀ိပါကပစၥေယာတိ -၀ိပါကာ စတၱာေရာ ခႏၶာ အရူပိေနာ အညမညံ ၀ိပါကပစၥေယန ပစၥေယာ။

၁၅။ အာဟာရပစၥယအာဟာရပစၥေယာတိ -ကဗဠီကာေရာ အာဟာေရာ ဣမႆ ကာယႆ အဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ။အရူပိေနာ အာဟာရာ သမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံသမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ။

၁၆။ ဣျႏၵိယပစၥယဣျႏၵိယပစၥေယာတိ -စကၡဳျႏၵိယံ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ဣျႏၵိယပစၥေယန ပစၥေယာ။ေသာတိျႏၵိယံ ေသာတ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ဣျႏၵိယပစၥေယန ပစၥေယာ။ဃာနိျႏၵိယံ ဃာန၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ဣျႏၵိယပစၥေယန ပစၥေယာ။ဇိ၀ွိျႏၵိယံ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ဣျႏၵိယပစၥေယန ပစၥေယာ။ကာယိျႏၵိယံ ကာယ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ဣျႏၵိယပစၥေယန ပစၥေယာ။ရူပဇီ၀ိတိျႏၵိယံ ကဋတၱာ ရူပါနံ ဣျႏၵိယပစၥေယန ပစၥေယာ။အရူပိေနာ ဣျႏၵိယာ သမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံသမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ ဣျႏၵိယပစၥေယန ပစၥေယာ။

၁၇။ စ်ာနပစၥယစ်ာနပစၥေယာတိ -စ်ာနဂၤါနိ စ်ာနသမၸယုတၱာကာနံ ဓမၼာနံ တံသမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ စ်ာနပစၥေယန ပစၥေယာ။

၁၈။ မဂၢပစၥယမဂၢပစေယာတိ -မဂၢဂၤါနိ မဂၢသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံသမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ မဂၢပစၥေယန ပစၥေယာ။

၁၉။ သမၸယုတၱပစၥယသမၸယုတၱပစၥေယာတိ -စတၱာေရာ ခႏၶာ အရူပိေနာ အညမညံ သမၸယုတၱပစၥေယန ပစၥေယာ။

၂၀။ ၀ိပၸယုတၱပစၥယ၀ိပၸယုတပစၥေယာတိ -ရူပိေနာ ဓမၼာ အရူပီနံ ဓမၼာနံ ၀ိပၸယုတၱပစၥေယန ပစၥေယာ။အရူူပိေနာ ဓမၼာ အရူပီနံ ဓမၼာနံ ၀ိပၸယုတၱပစၥေယန ပစၥေယာ။

၂၁။ အတိၳပစၥယအတၳိပစၥေယာတိ -စတၱာေရာ ခႏၶာ အရူပိေနာ အညမညံ အတၳိပစၥေယန ပစၥေယာ။၀တၱာေရာ မဟာဘူတာ အညမညံ အတၳိပစၥေယန ပစၥေယာ။ၾသကၠႏိ ၱကၡေဏ နာမရူပံ အညမညံ အတၳိပစၥေယန ပစၥေယာ။စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ စိတၱသမု႒ာနာနံ ရူပါနံ အတၳိပစၥေယန ပစၥေယာ။မဟာဘူတာ ဥပါဒါရူပါနံ အတၳိပစၥေယန ပစၥေယာ။စကၡာယတနံ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥဓမၼာနံ အတိၳပစၥေယန ပစၥေယာ။ေသာတာယတနံ ေသာတ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတိၳပစၥေယန ပစၥေယာ။ဃာနာယတနံ ဃာန၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတိၳပစၥေယန ပစၥေယာ။

ဇိ၀ွါယတနံ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတိၳပစၥေယန ပစၥေယာ။ကာယာယတနံ ကာယ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတိၳပစၥေယန ပစၥေယာ။ရူပါယတနံ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတိၳပစၥေယန ပစၥေယာ။သဒၵါယတနံ ေသာတ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတိၳပစၥေယန ပစၥေယာ။ဂႏၶာယတနံ ဃာန၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတိၳပစၥေယန ပစၥေယာ။

ရသာယတနံ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတိၳပစၥေယန ပစၥေယာ။ေဖာ႒ာဗၺာယတနံ ကာယ၀ိညာဏ ဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတိၳပစၥေယန ပစၥေယာ။ရူပါယတနံ သဒၵါယတနံ ဂႏၶာယတနံ ရသာယတနံ ေဖာ႒ာဗၺာယတနံ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတၳိပစၥေယန ပစၥေယာ။ယံ ရူပံ နိႆာယ မေနာဓာတု စ မေနာ၀ိညာဏဓာတု စ ၀တၱႏိၱ၊ တံ ရူပံ မေနာဓာတုယာ စ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ စ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတၳိပစၥေယန ပစၥေယာ။

၂၂။ နတၳိပစၥယနတၳိပစၥေယာတိ -သမနႏ ၱရနိရုဒၶါ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ ပဋဳပၸႏၷာနံ စိတၱေစတသိကာနံ ဓမၼာနံ နတၳိပစၥေယန ပစၥေယာ။

၂၃။ ၀ိဂတပစၥယ၀ိဂတပစၥေယာတိ -သမနႏ ၱရ၀ိဂတာ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ ပဋဳပၸႏၷာနံ စိတၱေစတသိကာနံ ဓမၼာနံ ၀ိဂတပစၥေယန ပစၥေယာ။

၂၄။ အ၀ိဂတပစၥယအ၀ိဂတပစၥေယာတိ -စတၱာေရာ ခႏၶာ အရူပိေနာ အညမညံ အ၀ိဂတပစၥေယန ပစၥေယာ။စတၱာေရာ ခႏၶာ မဟာဘူတာ အညမညံ အ၀ိဂတပစၥေယန ပစၥေယာ။ၾသကၠႏိ ၱကၡေဏ နာမရူပံ အညမညံ အ၀ိဂတပစၥေယန ပစၥေယာ။စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ စိတၱသမု႒ာနာနံ ရူပါနံ အ၀ိဂတပစၥေယန ပစၥေယာ။မဟာဘူတာ ဥပါဒါရူပါနံ အ၀ိဂတပစၥေယန ပစၥေယာ။

စကၡာယတနံ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အ၀ိဂတပစၥေယန ပစၥေယာ။ေသာတာယတနံ ေသာတ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အ၀ိဂတပစၥေယန ပစၥေယာ။ဃာနာယတနံ ဃာန၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အ၀ိဂတပစၥေယန ပစၥေယာ။ဇိ၀ွါယတနံ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အ၀ိဂတပစၥေယန ပစၥေယာ။ကာယာယတနံ ကာယ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အ၀ိဂတပစၥေယန ပစၥေယာ။ရူပါယတနံ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အ၀ိဂတပစၥေယန ပစၥေယာ။သဒၵါယတနံ ေသာတ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အ၀ိဂတိၳပစၥေယန ပစၥေယာ။

ဂႏၶာယတနံ ဃာန၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အ၀ိဂတိၳပစၥေယန ပစၥေယာ။ရသာယတနံ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၱကာနဥ ၥဓမၼာနံ အ၀ိဂတိၳပစၥေယန ပစၥေယာ။ေဖာ႒ာဗၺာယတနံ ကာယ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အ၀ိဂတပစၥေယန ပစၥေယာ။ရူပါယတနံ သဒၵါယတနံ ဂႏၶာယတနံ ရသာယတနံ ေဖာ႒ာဗၺာယတနံ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အ၀ိဂတစၥေယန ပစၥေယာ။ယံ ရူပံ နိႆာယ မေနာဓာတု စ မေနာ၀ိညာဏဓာတု စ ၀တၱႏိၱ၊ တံ ရူပံ အေနာဓာတုယာ စ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ စ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အ၀ိဂတစၥေယန ပစၥေယာ။

ပစၥေယနိေဒၵေသာ နိ႒ိေတာ။

(ပ႒ာန္း ၂၄-ပစၥည္း အက်ယ္ျပီး၏။)

“ပ႒ာန္း၂၄-ပစၥည္းရြတ္ဖတ္ရျခင္းအက်ိဳး”

ပ႒ာန္း၂၄-ပစၥည္း ပစၥယနိေဒၵသပါဠိကို အျမဲမျပတ္ ရြတ္ဖတ္ ပြားမ်ားသူတို႔မွာ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာမွ ေဘးရန္မ်ားကို ကာဆီး ဟန္႕တား ႏုိင္ျခင္း၊ သူခိုး၊ ဓားျပရန္၊ မေကာင္းဆုိး၀ါး၊ ေအာက္လမ္းပညာျဖင့္ ၾကံစည္သူတုိ႔ရန္မွ ကင္းေ၀းေစပါသည္။