.ဩကာသျဖင့္ ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္ရင္ အျပစ္အားလုံးပ်က္ျပယ္သြားပါသလား

ျမန္မာႏိုင္ငံ တစ္နံတစ္လ်ားမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အိပ္ရာဝင္ အိပ္ရာထအခ်ိန္ေတြမွာ ဘုရားရွိခိုးတတ္ၾကပါတယ္။

ငါးပါးသီလ ရွစ္ပါးသီလစသည္ ခံယူေဆာက္တည္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒီအခါမွာ
“ၾသကာသ ၾသကာသ ၾသကာသ ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံဤကံသုံးပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးေသာကံျဖင့္ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္မိသည္
ရွိေသာ္ ထိုအျပစ္တို႔ကို ေပ်ာက္ပါေစျခင္းအက်ိဳးငွါ စသည္ျဖင့္႐ြတ္ဆိုကန္ေတာ့တတ္ၾကပါတယ္။

ဒါတင္မကပါဘူး။ မိဘ, ဆရာသမား,သက္ႀကီး႐ြယ္အိုေတြကို ကန္ေတာ့ၾကတဲ့အခါလည္း ၾသကာသ႐ြတ္ဆိုၿပီး ကန္ေတာ့တတ္ၾကပါတယ္။

စာဖတ္သူမ်ားကိုယ္တိုင္လည္း ႐ြတ္ဆိုကန္ေတာ့ဖူးသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ကန္ေတာ့တာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ ဒီလိုကန္ေတာ့ေတာင္းပန္လို႔မို႔ “ထိုအျပစ္တို႔ကို ေပ်ာက္ပါေစျခင္းအက်ိဳးငွါ လို႔ ႐ြတ္ဆို
ေတာင့္တသလို အျပစ္ေတြ တကယ္ေကာ ေပ်ာက္ျပယ္သြားသလား။

ဒါ-စဥ္းစားသင့္တဲ့ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ စူးစမ္းေလ့လာထားသင့္တဲ့ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ အၿမဲႀကဳံေတြ႕ေနရတဲ့ အလုပ္တစ္ခုရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကို ေျခေျချမစ္ျမစ္ မဟုတ္ရင္ေတာင္မွပဲ အၾကမ္းဖ်င္းေတာ့ နားလည္ထားသင့္ပါတယ္။

ဒါမွသာ မိမိအလုပ္ရဲ႕ တန္ဖိုးကို သိျမင္
ၿပီး အေလးအနက္ထားတတ္လာပါလိမ့္မယ္။

ဒီအေၾကာင္းကို ေလ့လာမယ္ဆိုရင္
(၁) ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္တဲ့အပိုင္းရယ္
(၂) အျပစ္ပ်က္ျပယ္မႈအပိုင္းရယ္လို႔ ႏွစ္ပိုင္းခြဲၿပီး ေလ့လာ
သင့္ပါတယ္။

၁။ ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္ပိုင္းကို ပဌမေလ့လာရေအာင္။

မ်က္ေမွာက္ေခတ္လူေတြ ၾသကာသ႐ြတ္ဆိုၿပီး ကန္ေတာ့ၾကတာကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ အျပစ္ေျပေပ်ာက္လိုစိတ္ႏွင့္ ႐ြတ္ဆိုကန္ေတာ့သူနည္းပါးၿပီး၊ ႏႈတ္တက္ရေနလို႔မို႔ အမွတ္တမဲ့ ႐ြတ္ဆိုၾကသူေတြသာမ်ားေၾကာင္း ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

ဒါတင္လားဆိုေတာ့ ဒီလိုကန္ေတာ့ေတာင္းပန္လို႔ အျပစ္ေတြတကယ္ေပ်ာက္ပ်က္သြားသလား၊ဘယ္လိုအျပစ္ေတြေပ်ာက္သလဲ၊ ဘယ္အတိုင္းအတာအထိေပ်ာက္သလဲဆိုတဲ့ကိစၥကို နားလည္လို႔႐ြတ္ဆိုကန္ေတာ့သူ ပိုၿပီးနည္းတာေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

ဒါက မ်က္ေမွာက္ကာလမွာ တကယ္
ၾကဳံေတြ႕ေနရတဲ့ အေျခအေနပါ။

ကန္ေတာ့တဲ့အခါ အမ်ားႏွင့္သံေယာင္လိုက္ၿပီး အမွတ္တမဲ့႐ြတ္ဆိုကန္ေတာ့တာမ်ိဳး၊ စိတ္မပါဘဲ ႏႈတ္တက္ရေနလို႔ ႐ြတ္ဆိုလိုက္တာမ်ိဳး မျဖစ္သင့္ပါဘူး။

အထင္အရွားျဖစ္ေစ၊ အမွတ္တမဲ့
ျဖစ္ေစ၊သိလ်က္နဲ႕ျဖစ္ေစ၊ မသိဘဲျဖစ္ေစ၊ ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံႏွင့္ လြန္က်ဴး ေစာ္ကားမိတာ ရွိတတ္ပါတယ္။

ေနာင္အခါ ေရွာင္ၾကဥ္လိုစိတ္ႏွင့္ အဲဒီအျပစ္အတြက္ အႏူးအၫြတ္ ေတာင္းပန္ကန္ေတာ့တာမ်ိဳး ျဖစ္သင့္ပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္ ဒီစကားကို အေလးေပးေျပာရသလဲဆိုရင္ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္မႈျဖစ္ရပ္ေတြကို ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါအျပစ္ကို အျပစ္လို႔ျမင္ၿပီး ေနာင္အခါ ေရွာင္ၾကဥ္လိုစိတ္ႏွင့္ အႏူးအၫြတ္ေတာင္းပန္တာကို က်မ္းဂန္ေတြမွာ အေလးေပး ျပဆိုထားလို႔ပါပဲ။

နမူနာအျဖစ္ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္အဖသတ္သားရယ္လို႔ သမိုင္းအမည္းစက္စြန္းထင္းခဲ့တဲ့အဇာတသတ္မင္းကို သူသူငါငါၾကားဖူးၾကပါတယ္။

ဖခင္ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးကိုသတ္ၿပီးလို႔ မၾကာမီမွာပဲ အမွားႀကီးမွားခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းသူနားလည္သြားပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး စိတ္ေသာကဒဏ္ကို
အလူးအလဲခံရပါေတာ့တယ္။ အရွင္လတ္လတ္ ငရဲသားျဖစ္ရတဲ့အေျခအေနေပါ့ ။

ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားဆီသြားရင္ ေျပရာေျပေၾကာင္းတရားစကား နာၾကားခြင့္ရမယ္၊ စိတ္သက္သာခြင့္ရမယ္ဆိုတာ သူသိပါတယ္။ သြားလိုစိတ္လည္း ျပင္းျပင္းျပျပရွိပါတယ္။

ဒါေပမဲ့သူမသြားရဲဘူး။ အေၾကာင္းကေတာ့ သူသတ္ခဲ့တဲ့ သူ႕အေဖက ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေက်ာင္းဒကာႀကီးျဖစ္ေနတယ္။ဒါတင္မက သူကူညီအားေပးခဲ့ ေပါင္းသင္းခဲ့သူကလည္း ဘုရားရွင္အေပၚ ရန္လုပ္ေနတဲ့ အရွင္ေဒဝဒတ္ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။

ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဆရာဇီဝကရဲ႕ အကူအညီကိုယူၿပီး ရွင္ေတာ္ဘုရားဆီ အေရာက္သြားပါေတာ့တယ္။ အဆုံးအမစကားေတာ္မ်ားႏွင့္အတူ သာမညဖလသုတ္ေတာ္ကို နာၾကားရတဲ့အခါ စိတ္ခ်မ္းေျမ႔မႈ၊ ေက်နပ္ဝမ္းေျမာက္မႈမ်ားစြာ ရရွိသြားပါတယ္။

တဆက္တည္းမွာပဲ ရတနာသုံးပါး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူ ဥပါသကာအျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳဖို႔လည္း ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ၿပီးေတာ့ သူလြန္က်ဴးမိတဲ့ အျပစ္အတြက္

“ျမတ္စြာဘုရား- တပည့္ေတာ္ မသိ မလိမၼာ မိုက္မဲသည့္အေလ်ာက္ ဘုရင္ျဖစ္လိုတာနဲ႕ ဖခင္ဘုရင္ႀကီးကို သတ္တဲ့အထိ အျပစ္
က်ဴးလြန္မိပါၿပီ။

ဒီလိုအျပစ္မ်ိဳး ေနာင္အခါမျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္စည္းဖို႔အတြက္ တပည့္ေတာ္ကို ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါ”လို႔ အႏူးအၫြတ္ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ပါတယ္။

ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက- မင္းျမတ္- မိမိအျပစ္ကိုျမင္ၿပီးေနာင္အခါ ေစာင့္စည္းလိုစိတ္ႏွင့္ ေတာင္းပန္တာကို ငါဘုရားလက္ခံပါတယ္(လြန္က်ဴးတဲ့အျပစ္ကို ခြင့္လႊတ္ပါတယ္)။

မင္းျမတ္- အျပစ္ကို အျပစ္လို႔ျမင္တတ္မႈ၊ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္မႈ၊ ေနာင္မက်ဴးလြန္ေအာင္ေစာင့္ထိန္းမႈဟာ ႀကီးပြားတိုးတက္ေၾကာင္းအလုပ္ျဖစ္စ္တယ္ လို႔ မိန႔္ေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။

ေနာက္နမူနာတစ္ခုက အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ျဖစ္ရပ္တစ္ခါတုန္းက အရွင္အႏု႐ုဒၶါမေထရ္ျမတ္ ေကာသလတိုင္း႐ြာႀကီးတစ္႐ြာကေန သာဝတၳိသို႔ ႂကြေတာ္မူလာပါတယ္။

လမ္းမွာမိုးခ်ဳပ္သြားလို႔ ႐ြာတစ္႐ြာသို႔ ဝင္ၿပီး အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး ေဆာက္လႉထားတဲ့ဇရပ္မွာ တစ္ညတာတည္းခိုပါတယ္။

အရွင္ျမတ္ေရာက္လို႔မၾကာမီမွာဘဲ အျခားခရီးသည္ေတြလည္း အဲဒီဇရပ္မွာတည္းခိုဖို႔ေရာက္လာၾကပါေတာ့တယ္။

ဒီအခါ ဇရပ္အလႉရွင္အမ်ိဳးသမီးကဒီလူေတြႏွင့္ ေရာေရာေႏွာေႏွာေနရရင္ အရွင္ဘုရား ခ်မ္းခ်မ္းသာျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး၊ အရွင္ဘုရားအတြက္ အိမ္မွာပဲေနရာျပင္ေပးပါရေစလို႔ ေလွ်ာက္ထားၿပီး သူ႕အိမ္မွာ ေနရာျပင္ေပးပါေတာ့တယ္။
ေလွ်ာက္ထားတာလည္း ဒီအမ်ိဳးသမီးမွာ ရည္႐ြယ္ခ်က္ရွိလို႔ပါ။

အရွင္အႏု႐ုဒၶါမေထရ္ျမတ္က ကမာၻတစ္သိန္းပါရမီျဖည့္လာတဲ့ဧတဒဂ္ရ မဟာသာဝကႀကီးမဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ လက္ရွိဘဝမွာလည္း မင္းညီမင္းသားကေန ရဟန္းျပဳလာသူ။

ႏုနယ္ၿပီး အလြန္ေခ်ာေမာတဲ့႐ုပ္ရည္ပိုင္ရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူပါတယ္။ ဒီေတာ့လည္း အဲဒီ
အမ်ိဳးသမီးဟာ မေထရ္ျမတ္ကို ျမင္ျမင္ခ်င္းစြဲလန္းသြားပါသတဲ့။ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုေလွ်ာက္ထားစီစဥ္တာပါ။

ညက်ေတာ့ အစြမ္းကုန္ဖီးလိမ္းျပင္ဆင္ၿပီး အဲဒီအမ်ိဳးသမီးမေထရ္ျမတ္ဆီေရာက္လာပါေတာ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ “အရွင္ဘုရားရဲ႕႐ုပ္ရည္ေတာ္ အလြန္လွပက်က္သေရရွိလွပါတယ္။

တပည့္ေတာ္လည္း ေခ်ာေမာလွပသူျဖစ္လို႔ အရွင္ဘုရားႏွင့္ လိုက္ဖက္လွပါတယ္။တပည့္ေတာ္ အရွင္ဘုရားရဲ႕ ဇနီးျဖစ္ပါရေစ ”လို႔ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ မေထရ္ျမတ္က ဘယ္လိုတုန႔္ျပန္စကားကိုမွ မိန႔္ေတာ္မမူပါဘူး။ ဒီေတာ့ တစ္ဆင့္တက္ၿပီး ႀကိဳးစားပါေတာ့တယ္။

အဝတ္ေတြကို ခြၽတ္ျပတဲ့အထိပါပဲ။ အမ်ိဳးသမီး ဘယ္လိုပဲဆြဲေဆာင္ဆြဲေဆာင္ မေထရ္ျမတ္ကေတာ့ စကၡဳေျႏၵခ်ၿပီး ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္
ထိုင္သီတင္းသုံးေတာ္မူလ်က္ပါပဲ။

ေနာက္ဆုံးေတာ့ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မွန္း သိသြားပါတယ္။

စိတ္လႈပ္ရွားေအာင္ သူဘယ္လိုမွ စြမ္းေဆာင္နိုင္မွာမဟုတ္မွန္းနားလည္သြားပါတယ္။ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ႀကီးအေပၚ သူ အျပစ္က်ဴးလြန္မိၿပီဆိုတာကိုလည္း သိသြားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္“အရွင္ဘုရား- တပည့္ေတာ္ မသိ မလိမၼာ မိုက္မဲသည့္အေလ်ာက္ မေလ်ာ္တဲ့အျပဳအမူေတြနဲ႕ အရွင္ဘုရားအေပၚ အျပစ္
လြန္က်ဴးမိပါၿပီ။

ဒီလိုအျပစ္မ်ိဳး ေနာင္မလုပ္မိေအာင္ ေစာင့္စည္းဖို႔အတြက္ တပည့္ေတာ္ကို ခြင့္လႊတ္ပါ”လို႔ အႏူးအၫြတ္ ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္ပါေတာ့တယ္။

မေထရ္ျမတ္ကလည္း- ႏွမ- မိမိအျပစ္ကိုျမင္ၿပီး ေနာင္ေစာင့္စည္းလိုစိတ္နဲ႕ေတာင္းပန္တာကို လက္ခံပါတယ္။ (လြန္က်ဴးမိတဲ့
အျပစ္ကို ခြင့္လႊတ္ပါတယ္)၊ ႏွမ- အျပစ္ကို အျပစ္လို႔ျမင္တတ္မႈ၊ဝန္ခ်ေတာင္းပန္မႈ၊ ေနာင္အခါ ေစာင့္စည္းမႈဟာ ႀကီးပြားတိုးတက္
ေၾကာင္းျဖစ္တယ္ လို႔ မိန႔္ေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။

ဒီျဖစ္ရပ္ေတြကိုၾကည့္ရင္ မိမိအျပစ္ကိုျမင္ၿပီး ေနာင္ေစာင့္စည္းလိုစိတ္ႏွင့္ အႏူးအၫြတ္ေတာင္းပန္တာကို အထင္အရွားေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ အျခားအျခားျဖစ္ရပ္ေတြမွာလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ဒါကနမူနာျဖစ္ရပ္ေတြကို ေလ့လာၾကည့္တာျဖစ္ပါတယ္။

သဘာဝအရ ၾကည့္ၾကဦးစို႔ –
သတၱဝါေတြရဲ႕ ေကာင္းမႈအလုပ္ မေကာင္းမႈအလုပ္မွန္သမွ်စိတ္ဦးေဆာင္မႈေအာက္မွာ ျဖစ္ၾကရပါတယ္။

ကိစၥအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ စိတ္ထဲ အေလးအနက္ရွိမႈ မရွိမႈအေပၚ မူတည္ၿပီး အက်ိဳးေပးတဲ့အခါလည္း ႀကီးက်ယ္မႈ ေသးသိမ္မႈျဖစ္ၾကရပါတယ္။ ယခုကိစၥမွာလည္းတစ္ဦးတစ္ေယာက္က စိတ္ထက္ထက္သန္သန္နဲ႕ အျပစ္တစ္ခုလုပ္မိတယ္ဆိုပါစို႔။

စိတ္မပါဘဲ အမွတ္တမဲ့ေတာင္းပန္႐ုံ၊ မလိုလဲ လုိလဲ ေတာင္းပန္႐ုံနဲ႕ ဒီအျပစ္ေျပေပ်ာက္ပါ့မလား၊ ေတြးၾကည့္ႏိုင္
ပါတယ္။ ေျပေပ်ာက္တယ္ဆိုတဲ့အေျဖကိုရဖို႔ ခက္ခဲပါလိမ့္မယ္။

ဒီလို ျဖစ္ရပ္အေထာက္အထား၊ သဘာဝအေထာက္အထားေတြ
ေၾကာင့္ ၾသကာသ႐ြတ္ဆိုကန္ေတာ့တဲ့အခါ
ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံႏွင့္ ထင္ထင္ရွားရွား ျပစ္မွား
မိတာရွိရင္ ေနာင္အခါ ေစာင့္စည္းမယ္။

တကယ္လို႔ အမွတ္တမဲ့ လြန္က်ဴးျပစ္မွားမိတာရွိရင္လည္း ေနာင္အခါ ေစာင့္စည္းမယ္-ဆိုတဲ့စိတ္နဲ႕ အေလးအနက္ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္တာမ်ိဳး ျဖစ္သင့္ပါတယ္။

ဒီလိုစိတ္ထားႏွင့္ ကန္ေတာ့နိုင္မႈဟာ ဘုရားတရားသံဃာကိုကန္ေတာ့တာျဖစ္ရင္လည္း ဘုရားဂုဏ္ တရားဂုဏ္ သံဃာ့ဂုဏ္
ေတာ္ဆီမွာ အာ႐ုံေရာက္ေနပါလိမ့္မယ္။

မိဘ, ဆရာကို ကန္ေတာ့တာျဖစ္ရင္လည္း မိဘ ဆရာမ်ားရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြဆီမွာ အာ႐ုံ
ေရာက္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဒီလို အေလးအျမတ္ထားတဲ့စိတ္ႏွင့္ေတာင္းပန္မႈဟာ အလြန္ေလးနက္တဲ့ ကုသိုလ္ေရးအလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီလိုစိတ္မ်ိဳးႏွင့္ ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္တတ္သူျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။

၂။ ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္မႈအပိုင္းၿပီးေတာ့ အျပစ္ေျပေပ်ာက္အပိုင္းကို ဆက္ၾကည့္ရေအာင္ –
ဒီအပိုင္းကို ေလ့လာတဲ့အခါ ေလာကီကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္အကုသိုလ္စိတ္တို႔ရဲ႕ သေဘာသဘာဝကို သိထားဖို႔လိုပါတယ္။

သူတို႔ႏွစ္ခုဟာ တစ္ခုကိုတစ္ခု ပိတ္ပင္တားျမစ္တတ္တဲ့သေဘာရွိပါတယ္။ အားမ်ားတဲ့အရာက အားနည္းတဲ့အရာကို အက်ိဳးမေပး
ႏိုင္ေအာင္ ပိတ္ပင္တားျမစ္တတ္ပါတယ္။

ယခုကိစၥမွာ ကာယကံျပစ္ ဝစီကံျပစ္ မေနာကံျပစ္ဟာ အကုသိုလ္ျဖစ္ၿပီး ေနာင္အခါေရွာင္ၾကဥ္လိုစိတ္ႏွင့္ေတာင္းပန္မႈက ေလာကီကုသိုလ္ ျဖစ္ပါတယ္ဒီကုသိုလ္စိတ္က အားေပ်ာ့ေသးသိမ္ေနရင္ အကုသိုလ္ကို ဘယ္လိုလုပ္ ပိတ္ပင္တားျမစ္ႏိုင္ပါ႔မလဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ထက္ျမက္အားေကာင္းတဲ့ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။

ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္တဲ့ကုသိုလ္က အကုသိုလ္ ကာယကံဝစီကံ မေနာကံျပစ္ကို ပိတ္ပင္တားျမစ္တဲ့ေနရာမွာ အေျခအေနအလိုက္ ကြဲျပားမႈေတြရွိပါတယ္။

လြန္က်ဴးသူရဲ႕ စိတ္ေစတနာထက္သန္မႈ၊ လြန္က်ဴးခံရသူရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာႀကီးမားမႈ ေသးငယ္မႈ
အလိုက္ေပါ့။

ဒါေၾကာင့္ –
(က) ပ်က္ျပယ္သြားေအာင္ မစြမ္းေဆာင္နိုင္တဲ့ အပိုင္းလည္းရွိပါတယ္။

(ခ) ပ်က္ျပယ္သြားေအာင္ စြမ္းေဆာင္နိုင္တဲ့ အပိုင္းလည္းရွိပါတယ္။

(က) ပ်က္ျပယ္သြားေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အပိုင္းက

၁။ အမိကိုသတ္မႈ ၊
၂။ အဖကိုသတ္မႈ ၊
၃။ ရဟႏၲာကိုသတ္မႈ

၄။ ဘုရားရွင္ကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္လုပ္မႈ
၅။ သံဃာသင္းခြဲမႈ-ဆိုတဲ့ အျပစ္ေတြပါပဲ။ ဒီငါးမ်ိဳးကို
စာေပေဝါဟာရႏွင့္ေျပာရရင္ ပၪၥာနႏၲရိယကံ လို႔ေခၚပါတယ္။

ဒီျပစ္ေတြဟာ ဘယ္လိုေတာင္းပန္ကန္ေတာ့လို႔မွ ေျပေပ်ာက္တဲ့အျပစ္ေတြမဟုတ္ပါဘူး။ အျခားအျခား ဘယ္ေလာကီကုသိုလ္ကမွ အက်ိဳးမေပးေအာင္ တားျမစ္ပိတ္ပင္နိုင္စြမ္းမရွိတဲ့ အျပစ္ေတြပါတယ္။

ဒီငါးခုထဲက တစ္ခုခုက်ဴးလြန္မိရင္ ဒီဘဝမွာ တရားထမရႏိုင္ေတာ့သလို ေနာက္ဘဝမွာ ဒီအျပစ္ကိုခံစားရဖို႔ ေသခ်ာေပါက္ပါပဲ။ က်ဴးလြန္မိၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ေနာင္တရလို႔မို႔ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ ဘယ္ေလာက္ျပဳၿပီး ဘယ္လိုပင္ေတာင္းပန္ပါေစလြတ္လမ္းမရွိပါဘူး။ ေနာင္တ,စိတ္နဲ႕ျပဳလုပ္တဲ့ ကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ိဳးကို ေနာက္မွဘဲခံစားရပါလိမ့္မယ္။

(ခ) ဒီငါးပါးမွတစ္ပါး က်န္တဲ့အျပစ္ေတြမွာ
၁။ သဂၢႏၲရာယ္= ေနာင္ဘဝ သုဂတိသို႔ မေရာက္ေအာင္ တားျမစ္မႈ။
၂။ မဂၢႏၲရာယ္= ဒီဘဝမွာ ဘယ္လိုႀကိဳးစားအားထုတ္ေပမဲ့
တရားထူး မရနိုင္မႈ-ဆိုတဲ့ အျပစ္ေတြရွိပါတယ္။
အႏူးအၫြတ္ ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္တဲ့ ကုသိုလ္က ဒီအျပစ္ေတြကို
ေပ်ာက္ျပယ္ေစပါတယ္။

ေလာကမွာ စိန္ေရသင့္တယ္ ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရတစ္ခု ရွိပါတယ္။
မျပစ္မွားထိုက္သူကို ေစာ္ကားျပစ္မွားတဲ့လုပ္ရပ္ကို ေခၚေဝၚတဲ့ေဝါဟာရပါ။ ရတနာသုံးပါး၊ မိဘ၊ ဆရာစတဲ့ ဂုဏ္အားျဖင့္ႀကီးျမတ္သူ၊ မိမိအေပၚ တစ္နည္းနည္းႏွင့္ ေက်းဇူးမ်ားသူအေပၚ ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္းစသည္ျဖင့္ ေစာ္ကားျပစ္မွားသူကို စိန္ေရသင့္သူ”လို႔ေခၚပါတယ္။ အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးဟာ မ်က္ေမွာက္ဘဝမွာပဲ စီးပြားပ်က္
က်န္းမာေရးထိခိုက္စသည္ျဖင့္ မလွမပ ဇာတ္သိမ္းရတတ္ပါတယ္။

ယခုဘဝမွာ မဂ္ဖိုလ္ရေရး၊ ေနာင္ဘဝ သုဂတိသို႔ေရာက္ေရးကေတာ့ အလွမ္းေဝးေရာေပါ့ ။ မိမိအျပစ္ကို ျမင္လို႔မို႔ အႏူးအၫြတ္ ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္ရင္ေတာ့ သဂၢႏၲရာယ္ မဂၢႏၲရာယ္ အျပစ္ေတြ ေျပေပ်ာက္နိုင္ပါတယ္။ ဒါက ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္လို႔မို႔ အျပစ္ေတြ တကယ္ေျပေပ်ာက္သြားသလား-ဆိုတဲ့အပိုင္းကို ေလ့လာၾကည့္တပါ။

ဒီေလာက္ဆိုရင္ ေရွးေရွးပညာရွိႀကီးမ်ား ၾသကာသကန္ေတာ့ခ်ိဳးကို ဘာေၾကာင့္ စီစဥ္ထားခဲ့ၾကတယ္၊ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တိုင္ေအာင္
ဘာေၾကာင့္ လိုက္နာက်င့္သုံးေနၾကတယ္။ ၾသကာသကန္ေတာ့ခ်ိဳးဟာ မိမိဘဝအတြက္ ဘယ္ေလာက္တန္ဖိုးႀကီးမားတယ္။

ဘယ္လို က်င့္သုံးသင့္တယ္-ဆိုတာ အၾကမ္းဖ်င္းနားလည္ေလာက္ၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္။

ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္တာနဲ႕ ပတ္သက္လို႔ အထူးသိထားသင့္တဲ့အခ်က္တစ္ခုကို အသိေပးခ်င္ပါေသးတယ္ –

ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ရမယ့္ အျပစ္ဆိုရင္ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ပါမွဒီအျပစ္ေျပေပ်ာက္တယ္။ ဘယ္လို ေကာင္းမႈေတြပဲလုပ္ပါေစမေတာင္းပန္ရင္ ဒီအျပစ္မေျပေပ်ာက္ဘူး။ ဒီအျပစ္ကေန သက္သာ
ခြင့္ မရဘူးဆိုတဲ့အခ်က္ပါပဲ။

ဒါနဲ႕ပတ္သက္လို႔ က်မ္းဂန္မွာျပဆိုထားတဲ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကိုၾကည့္ရေအာင္

တစ္ခါတုန္းက မေထရ္ႀကီးတစ္ပါးႏွင့္ ရဟန္းငယ္တစ္ပါး႐ြာတစ္႐ြာသို႔ ဆြမ္းခံဝင္ၾကပါသတဲ့။ ပဌမဆုံးအိမ္က ႏွစ္ပါးလုံးယာဂု(ဆန္ျပဳတ္)ေလာင္းလိုက္ပါတယ္။

ဒီအခါမေထရ္ႀကီးကဆန္ျပဳတ္ပူပူေႏြးေႏြးဆိုေတာ့ ေလနာေရာဂါနဲ႕ သင့္ေလ်ာ္တယ္။ ငါ
လည္း ေလနာေရာဂါရွိေနတယ္။ ေအးမသြားမီ သုံးေဆာင္လိုက္ရင္ေကာင္းမယ္ “လို႔ စဥ္းစားမိတယ္။ ဒါနဲ႕ အနီးအနားက သစ္တုန္း
တစ္ခုေပၚထိုင္ၿပီး ဘုဥ္းေပးပါေတာ့တယ္။

မေထရ္ႀကီးအျပဳအမူကိုျမင္ေတာ့ ရဟန္းငယ္ရဲ႕ စိတ္ထဲအေတာ္သေဘာမက်ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ “ကိုယ္ေတာ္ႀကီးအစားအေသာက္နဲ႕ပတ္သက္ရင္ သည္းကိုမခံႏိုင္ဘူး။ အေတာ္ဆာတတ္လြန္းတယ္။ အရွင္ဘုရားလုပ္တာနဲ႕ တပည့္ေတာ္ပါ အရွက္ရေနၿပီ “လို႔ ေျပာလိုက္မိပါတယ္။

ဆြမ္းကိစၥၿပီးလို႔ေက်ာင္းသို႔ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ မေထရ္ႀကီးက“ငါ့ရွင္-တရားထူးမ်ားရၿပီးၿပီလား” လို႔ ရဟန္းငယ္ကိုေမးပါတယ္။

ရဟန္းငယ္က ေသာတာပန္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္လိုက္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ မေထရ္ႀကီးက ငါ့ရွင္-အထက္မဂ္ဖိုလ္ရေရးအတြက္ မႀကိဳးစားနဲ႕ေတာ့။

ငါ့ရွင္ဟာ ရဟႏၲာကို ကဲ့ရဲ႕ ရႈတ္ခ်မိၿပီလို႔ မိန႔္ေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ရဟန္းငယ္ဟာ အႏူးအၫြတ္ ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္ပါေတာ့တယ္။ ေတာင္းပန္ကန္ေတာ့လိုက္လို႔မို႔ မဂၢႏၲရာ
အျပစ္ေျပေပ်ာက္သြားတယ္။ အထက္မဂ္ဖိုလ္ကို သိျမင္ခြင့္ရသြားတယ္လို႔ က်မ္းဂန္မွာ ျပဆိုထားပါတယ္။

ဒီျဖစ္ရပ္က ဘာကိုျပသလဲဆိုတာ သိေလာက္ေရာေပါ့။

ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္ရမယ့္အျပစ္ကို ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္မႈမလုပ္ရင္ အဲဒီအကုသိုလ္ျပစ္က ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ကိုပင္ အထက္မဂ္ဖိုလ္ကို မရႏိုင္ေအာင္ အႏၲရာယ္ေပးေၾကာင္း ျပဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။

သူလိုငါလို သာမန္ပုထုဇဥ္အဖို႔ေတာ့ ေျပာမေနနဲ႕ေတာ့၊ဒါေၾကာင့္ ကန္ေတာ႔ ေတာင္းပန္လြယ္သူျဖစ္ဖို႔ အထူးလိုအပ္ပါတယ္။

ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္တာနဲ႕ ပတ္သက္လို႔ က်မ္းဂန္မွာဘယ္ေလာက္ထိ ျပဆိုထားသလဲဆိုရင္ –

ေသာတာပန္စတဲ့အရိယာပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးပါးကို ကာယကံႏွင့္ျဖစ္ျဖစ္ ဝစီကံႏွင့္ျဖစ္ျဖစ္ မေနာကံႏွင့္ျဖစ္ျဖစ္ လြန္က်ဴးေစာ္ကားမိ
ရင္ အႏူးအၫြတ္ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ရမယ္။

အရိယာပုဂၢိဳလ္ပါလားလို႔သိသည္ျဖစ္ေစ မသိသည္ျဖစ္ေစ အျပစ္ဟာအျပစ္ပဲ။ ေသာတာပန္
သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္ေတြက ေဒါသကို အၿပီးပယ္ထားၾကသူေတြ မဟုတ္လို႔ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ေပမဲ့ လက္မခံရင္ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ေနရာရာကိုထြက္သြားရင္ အျခားတစ္ဦးဦးဆီသြားၿပီး ေတာင္းပန္ႏိုင္တယ္။

“ဘယ္ပုဂၢိဳလ္အေပၚ ဘယ္လိုျပစ္မွားမိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအျပစ္အတြက္ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ပါတယ္ လို႔ အျပစ္ကိုေဖၚျပၿပီး ေတာင္းပန္ရမယ္။
တကယ္လို႔ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ ကြယ္လြန္၊ ဒါမွမဟုတ္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားရင္ကြယ္လြန္တဲ့ေနရာ၊ ပရိနိဗၺာန္ျပဳတဲ့ေနရာသို႔သြားၿပီး ေတာင္းပန္ရ
မယ္။

ေနာက္ဆုံးကုန္ကုန္ေျပာရရင္ ျမႇုပ္ႏွံရာ မီးသျဂၤိဟ္ရာ သုသာန္သို႔ သြားၿပီး ေတာင္းပန္ရမယ္။ ေတာင္းပန္မွသာ- သဂၢႏၲရာယ္မဂၢႏၲရာယ္ကေန လြတ္ေျမာက္ၿပီး ႀကိဳးစားအားထုတ္ရင္ ဒီဘဝမွာ တရားထူးရႏိုင္ခြင့္ရွိသြားတယ္။ ေနာင္ဘဝမွာလည္း သုဂတိသို႔ေရာက္ႏိုင္ခြင့္ရွိသြားတယ္လို႔ မိန႔္ဆိုထားပါတယ္။

ဒီေလာက္ဆိုရင္ လြန္က်ဴးေစာ္ကားမိတဲ့အျပစ္ေတြ ကန္ေတာ႔ေတာင္းပန္ရင္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားသလား-ဆိုတဲ့အေမးနဲ႕ပတ္သက္
လို႔ အေတာ္အသင့္ ေလ့လာခဲ့ၿပီးပါၿပီ။

ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ိဳးႏွင့္ ဘယ္လိုကန္ေတာ့ေတာင္းပန္ရင္ ဘယ္လိုအျပစ္ေတြ ဘယ္အေျခအေနထိ ကြယ္ေပ်ာက္တယ္ဆိုတာ အေျခခံေလာက္ေတာ့ နားလည္ေရာေပါ့။

ေလာကလူသားအမ်ားစုဟာ ပုထုဇဥ္မွ်သာျဖစ္ၾကပါတယ္။ဘယ္အကုသိုလ္တရားကိုမွ အၿပီးတိုင္ပယ္သတ္ထားၾကတာမဟုတ္လို႔ အကုသိုလ္ကိုအေျခခံတဲ့ လြန္က်ဴးေစာ္ကားမႈေတြ လုပ္မိ ႏိုင္ပါတယ္။လုပ္မိတတ္ပါတယ္။

လြန္က်ဴးေစာ္ကားမိေပမဲ့ မိမိအျပစ္ ကို အျပစ္ရယ္လို႔ျမင္ႏိုင္သူ နည္းပါးလွပါတယ္။ အျပစ္လို႔ျမင္ႏိုင္တယ္ထားဦးေတာ့ အျပစ္ကိုထုတ္ေဖၚၿပီး ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ႏိုင္သူက ရွားရွားပါးပါးပါ။

အျပစ္ကို နည္းမ်ိဳးစုံနဲ႕ ႀကိဳးစားဖုံးကြယ္ၾကသူေတြသာ မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း လက္ရွိဘဝမွာပင္ ျပႆနာမ်ိဳးစုံဆင္းရဲဒုကၡမ်ိဳးစုံနဲ႕ ႀကဳံေတြ႕ၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာင္တမလြန္
အတြက္လည္း ခန႔္မွန္းၾကည့္ရင္သိနိုင္ၿပီေပါ့။

လြန္က်ဴးေစာ္ကားမိတဲ့ အကုသိုလ္ျပစ္ဟာ အက်ိဳးေပးခြင့္ရၿပီဆိုရင္ ဘယ္သူ႕ကိုမွ မ်က္ႏွာသာမေပးပါဘူး။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားေသာ္မွ ဝိပါက္ေတာ္ဆယ့္ႏွစ္မ်ိဳး ခံစားေတာ္မူခဲ့ရတဲ့အျဖစ္။

ပညာအရာ ဧတဒဂ္ရ ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ႀကီးပရိနိဗၺာန္စံဝင္ေတာ္မူခါနီး ေသြးအန္ေတာ္မူခဲ့ရတဲ့အျဖစ္၊ တန္ခိုးအရာဧတဒဂ္ရ ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ အရွင္ေမာဂၢလာန္မေထရ္ျမတ္ႀကီး သူခိုးဓားျပေတြ လုပ္ႀကံမႈကို ခံခဲ့ရတဲ့အျဖစ္ေတြကို ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။

ဒီသာဓကေတြကိုၾကည့္ၿပီး ရတနာသုံးပါး မိဘ ဆရာသမားအက်င့္ျမင့္ျမတ္သူ အသက္သိကၡာႀကီးသူ မိမိအေပၚေက်းဇူးရွိဖူးသူစတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြအေပၚ ကာယကံျပစ္ ဝစီကံျပစ္ မေနာကံျပစ္
မလြန္မိေအာင္ အထူးေစာင့္စည္းသင့္ပါတယ္။ အျခားအျခားပုဂၢိဳလ္ေတြအေပၚလည္း ဒီအတိုင္းပဲေပါ့။

တကယ္လို႔ မေတာ္တဆ လြန္က်ဴးမိရင္လည္း အျပစ္ကိုထုတ္ေဖၚ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ဖို႔ ဝန္မေလးသင့္ပါဘူး။ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္မႈဟာ မိမိရဲ႕ ပစၥဳပၸန္က်ိဳး သံသရာက်ိဳးအတြက္ မျဖစ္မေနလုပ္ရမယ့္အလုပ္လို႔ နားလည္တတ္သူျဖစ္သင့္ပါတယ္။

လြန္က်ဴးမိတဲ့အျပစ္အတြက္ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ရဲသူ၊ ေတာင္းပန္ဖို႔ ဝန္မေလးသူျဖစ္သင့္ပါတယ္…။

အရွင္နႏၵေသနာလကၤာရ
သာမေဏေက်ာ္၊ဓမၼာစရိယ၊မဟာဓမၼာစရိယ၊M.A ၏
ဘာသာေရးအႏွစ္သာရမ်ား(၃)မွ

ေမတၱာျဖင္႔ ဓမၼစကူးလ္ဆုံရာ